Wat een berg info!

21 oktober 2019 - Dakar, Senegal

Zondag 20 okt..

Om 3.15 u. opgestaan...Jan en Ineke brachten me naar Brussel. Na een goede vlucht aangekomen in Dakar, Senegal. Het was van daar ongeveer een uur rijden naar de haven waar de Africa Mercy ligt. Martha Rodriguez, die ik nog herkende van drie jaar geleden in Benin, bracht mij en nog 3 anderen ( uit Canada, US en Ghana) in een landrover van M.S. naar het schip. Het gevoel van herkenning is fijn, gelukkig is niet alles nieuw meer.

on the stairs

Na het invullen van wat papieren kregen we de sleutel van onze cabins en konden we eerst wat gaan eten. Chauffeur Martha liet weten dat er die zondagavond een goede spreker in de worship-meeting zou zijn en moedigde ons aan daar naar toe te gaan. Oké, het is per slot van rekening een organisatie met duidelijke christelijke signatuur en dat vind ik best fijn. Maar ik heb maar de helft meegekregen omdat ik steeds in slaap dreigde te vallen, hoewel ik van interactie en gelach wel steeds weer 'bij de les' werd gehaald.

bunk bed

Daarna uitpakken en kennismaken met mijn roommates: Allison (Schotland), Angela (Australië) en Jenna (Canada).  Wederom heb ik een 4 - pers. kamer op deck 2 toegewezen gekregen.. Ter info: deck 1 zijn de machinekamers, dus we zijn continue vergezeld van enig ronkend achtergrondgeluid. Hmm, even wennen, maar ik was zo moe dat ik als een blok in slaap ben gevallen, tot 5 uur, daarna wilde het niet meer lukken.

maandag 21 okt..

Na het ontbijt was om 7.45 een communitymeeting, waar nieuwkomers worden verwelkomd, degenen die deze week weer vertrekken worden bedankt voor hun inzet en algemene informatie over de komende week wordt gegeven. Wij nieuwkomers krijgen daarna een heleboel info over het gebied waar we zijn, de belangrijkste cultuurverschillen, de do's en don'ts, fire-drill en nog veel meer. Daarna in een vergaderruimte speciaal voor OK peroneel een powerpoint met honderd specifieke items en als dat nog niet genoeg is een tour over het OK complex. De meeste operaties van deze dag zijn al klaar, dus we hoeven vandaag nog niet aan de bak. Daar ben ik blij mee. Zoveel info: onze hoofden tollen ervan. Maar goed, het hoort erbij en is ook nodig. De rest van de middag  kunnen we gebruiken om nog wat zaken te regelen en ons voor te bereiden op het programma van morgen. Ik sta ingedeeld bij de famous Dr.Gary Parker. Wat een eer! We gaan een paar kinderen opereren met gespleten lip/verhemelte. Ik ben benieuwd en heb er wel zin in, maar voel ook een gezonde spanning..

Boven mijn bed maak ik het wat leuk met een paar foto's, kaarten en lieve wensen die ik gekregen heb voor mijn vertrek, dat zal helpen als je er even doorheen zit, toch? Dank voor alle goede wensen via WhatsApp, of in dit reislog. Ik lees alle reacties en ben er blij mee, maar hoop dat jullie niet verwachten dat ik op alle reageer, dat neemt te veel van mijn kostbare tijd hier.

personal wall decoration

1. Louise Mateboer:
    21 oktober 2019
    Slaap lekker en heel veel succes bij alle goeds dat je daar gaat verrichten
  2. Riek:
    21 oktober 2019
    Wat een lange reis.leuk om wat te horen een goede samen werking op het schip.en anderen tot een zegen zijn.
  3. Enny:
    Hi Aly,
    Wat mooi om te lezen dat je inmiddels veilig gearriveerd bent en je aan de slag kunt met dat wat zo je hart heeft. Ik wens je veel zegen toe en kijk uit naar volgende reislogs!! Lieve groet
  4. Chris en Ans:
    22 oktober 2019
    Leuk dat alles goed is, wij wensen je een prettige 3 weken.
  5. Aukje:
    22 oktober 2019
    Fijn dat je een goede reis hebt gehad. Ik kan me voorstellen dat je eerst even alle info moet laten bezinken. Heel veel succes en zegen op je werk. Respect! Liefs
  6. Riet:
    22 oktober 2019
    Hoi Aly, wat een info!! Wel heel fijn dat je een dag had om bij te komen en dat je al wat mensen kende daar. We wensen je heel veel kracht en zegen toe bij alles wat je daar gaat doen! Liefs
  7. Ineke:
    22 oktober 2019
    Hoi Aly, fijn dat de reis goed is gegaan, leuk dat je weer bekenden zag dat geeft een goed gevoel. Ik wens je een hele goede en fijne tijd toe, liefs
  8. Geke:
    22 oktober 2019
    Fijn om dit verslag te lezen, ik probeer me dat alles voor te stellen. Wat moet het af en toe overweldigend zijn. Fijn dat het vertrouwd voelt, veel zegen op je werk Aly!
  9. Marcha:
    Hoi Aly
    Fijn dat je goed en veilig over bent gekomen!!Gods rijke zegen voor het werk dat jullie allen daar doen ...groetjes van ons
  10. Walter:
    22 oktober 2019
    We hopen dat je er een fijne en een leerzame tijd krijgt. Groetjes Ine en Walter
  11. Greetje:
    22 oktober 2019
    Wat een avontuur weer. Ik hoop dat jullie veel kinderen en volwassenen blij kunnen maken met een gezond lichaam...veel zegen ook voor de andere mensen die dit doen ....
  12. Marjo Postmus:
    22 oktober 2019
    Fijn dat je goed bent aangekomen, en weer een beetje geïnstalleerd bent in je cabin. Wat een feest om met dr Gary Parker te mogen werken!
    Heel bijzonder; ik ben benieuwd naar je ervaringen!
  13. Gerdien:
    22 oktober 2019
    Ha Aly, succes met de eerste werkzaamheden! En hopelijk went het slapen in een stapelbed aardig gauw. Slaap je onderin? Het bed ziet er best stevig uit of wiebelt ie veel?
    Liefs Gerdien
  14. Marijke van Dalen:
    22 oktober 2019
    Wat bijzonder dat jouw Missie nu ook weer daar kunt uitvoeren Aly! Àlles toegebeden wat je nodig hebt! Hartegroet en Shalom!
  15. Rikie Kijlstra-Beck:
    22 oktober 2019
    Ha Aly ,fijn dat je goed bent aangekomen . Wat een eer dat je met dr Gary Parker mag samen werken. Bid jou en ook de anderen Gods zegen toe in je werk zodat jullie velen weer gezond en gelukkig mogen maken . Lieve groet en Shalom.
    Rikie.
  16. Angela:
    23 oktober 2019
    Op de kamer met iemand die Angela heet :-). Gaat helemaal goed komen. Hele fijne tijd gewenst zussie! Dikke knuffel.
  17. Frida Wessels:
    24 oktober 2019
    Hey Aly, fijn dat je goed bent overgekomen en dat je je eigen plekje gezellig maakt met foto's van thuis.
    Ik wens je een goede tijd op de boot en zal je blog van tijd tot tijd volgen.
    Liefs, Frida
  18. Ursula Spoelstra:
    25 oktober 2019
    Hoi Aly
    Wat mooi dat je je plekje gevonden hebt. Ik wens je heel veel succes met het goede werk en geniet van je reis!
    Groetjes, Ursula